Sucre

Na een busreis van 3 uur in een oude bus met heel weinig beenruimte (een taxi naar Sucre was maar 1 euro duurder geweest, stom!) kwamen we in de namiddag aan in Sucre. Een hostel hadden we deze keer heel snel gevonden, het Pachmama hostel zag er heel gezellig uit en was bovendien niet duur.

Later gingen we de stad in op zoek naar reisagentschappen die open waren (het was namelijk zondag) en ‘s avonds zijn we lekker indisch (Sangita) en mexicaans (Filip) gaan eten in restaurant Locots’. De avond hebben we afgesloten in café joy ride (nederlandse uitbater) met een cocktail en een dessert (appeltaart op grootmoeders wijze en bossche bol).

De volgende dag zijn we na een heerlijk ontbijt (met onder andere vers fruitsap van kiwi, mango en appelsien :p mmmm, thx Filip!) de stad gaan verkennen.

Eerst zijn we nog naar een paar andere reisagentschappen gegaan, maar dit zonder veel succes. ‘s Middags zijn we dan naar de dienst toerisme van de universiteit gegaan waar we Lorenza tegen kwamen. Zij bood een 3 daagse tour aan met daarin alle bezienswaardigheden in de streek rond Sucre die ons interesseerden en dit voor een heel voordelige prijs. We spraken af om de volgende dag samen inkopen te doen om proviand in te slaan voor deze excursie.

Daarna zijn we de kathedraal, kappel en museum gaan bezoeken. Dit viel toch wel tegen, de inkom was duur terwijl het museum en de kappel niet veel voorstelden en enkel de kathedraal wel mooi was.

Ook hebben we nog de kerk en klooster San Felipe de Neri bezocht. Dit was wel erg mooi. We kregen een interessante rondleiding en boven op het klooster had je een prachtig uitzicht over Sucre.

Daarna nog snel onze was ophalen bij de lavanderia en naar de markt voor het avondeten. De markt in Sucre is fantastisch; grote standen met allerlei soorten groenten en vele tropische vruchten, verse vruchtensappen (zelf samen te stellen voor maar 1 euro), verschillende soorten kaas, droogvoeding,… je vindt er echt alles en spotgoedkoop!

Dinsdag ochtend wouden we nog wat van de stad verkennen maar toen bleek dat alle bezienswaardigheden dicht waren omdat het een feestdag was. Dan maar ‘s middag naar Cal Orck’o, de op een na grootste vindplaats van dinosaurus sporen. Het busje zou om 12 uur aan plaza 25 de Mayo vertrekken. We kwamen er een kwartier vroeger aan maar het busje bleek al vertrokken te zijn. ‘s Middags zijn we een almuerzo (lunch) gaan eten in een vegetarisch resaurantje, lekker en grote proties en dit maar voor 1,30 euro (soep, hoofdgerecht, fruit en drankje)! Het was er behoorlijk druk en we zaten als enigste toeristen tussen allemaal locals.

Daarna zijn we nog even naar een internetcafe gegaan om wat foto’s op onze blog te zetten en hebben we in de namiddag samen met Lorenza boodschappen gedaan voor onze 3 daagse tour. ‘s Avonds zijn we nog een pizza gaan eten en hebben we nog wat lekkere pralines gekocht als dessertje.

Laatste foto's

Reageren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd