The Big Trip

Ons vertrek begint eigenlijk al dinsdagavond. Mijn lieve oudertjes hadden als laatste afscheidscadeautje gezorgd voor een kamer in het Sheraton Hotel vlak naast de luchthaven in Zaventem. Zo hoefden we woensdagochtend niet om 2u `s ochtends op te staan om met de auto naar Brussel te rijden.

Na het laatste avondmaal, een laatste fotosessie en nog enkele knuffels sprongen we rap-rap in de auto om naar het station van Oostende te rijden. Na ongeveer 1 minuut moesten we al terugkeren omdat ik (Filip, jawel, wie anders) het blad met de reservatiegegevens voor onze hotelkamer vergeten was. De stress sloeg genadeloos toe, maar gelukkig hoefden we geen tweede keer terug te keren. Juist op tijd voor de trein kwamen we toe in het station. Als een ware papparazzi volgde ons moeder ons met de fotocamera om toch maar geen enkel moment van het afscheid te missen (zie ook foto`s). Vele kussen en enkele traantjes later zaten we dan eindelijk op de trein... het avontuur was nu echt begonnen!!

*tuut tuut tuut* -> woensdagochtend 03.30 AM - Sheraton Hotel - Zaventem

Met kleine oogjes staan we op, maar daarom niet minder wakker: vandaag is DE dag!! Snel nog even douchen en dan snel naar de luchthaven om in te checken. Na ongeveer een half uur aanschuiven was het dan eindelijk aan ons... of toch niet... we stonden blijkbaar in de verkeerde rij aan te schuiven. Terug naar af dus! Maar niet zonder eerst nog een croissant te gaan eten in ons hotel (free breakfast so why not take advantage of it). Gelukkig waren we als eerste aan de beurt voor het inchecken. Meteen kregen we al te maken met de wonderen van de techniek: de automatische incheck-pc begaf het halverwege de check in, gelukkig had ik al een ticket, maar Sangita moest blijkbaar thuisblijven. Gelukkig kon de check-in lady ons verder helpen en moesten we uiteindelijk toch gewoon aan de normale balie aanschuiven. Alles nog eens opnieuw ingeven, maar uiteindelijk hadden we dan toch alletwee onze tickets. Snel nog een broodje in de Delifrance (sponsoring) en dan naar de security controle. (kleine tip voor toekomstige reizigers: wasknijpers voor de neus zijn zeker geen overbodige luxe, aangezien iedereen - jawel, ook mensen met stinkvoeten - hun schoenen moeten uitdoen).
Dan het vliegtuig op naar Frankfurt om vervolgens over te stappen op onze vlucht naar Buenos Aires. 15 uur later landde ons vliegtuig op de luchthaven van BA. Koud, regen en wind, kortom ideaal weer om op zoek te gaan naar de bus die ons (volgens onze Trotter-gids) op een uurtje naar het centrum moest brengen. Enkele behulpzame Argentijnen en Boliviaanse Amerikanen wisten ons uiteindelijk te vertellen welke bus we moesten nemen. Anderhalf uur later, na een ontdekkingstocht door de voorsteden van BA kwamen we aan op de Plazo Mayo, waar we dan een taxi konden nemen naar de jeugdherberg. Gemakkelijker gezegd dan gedaan: taxi`s zijn goedkoop, tof!! Maar daarom zitten ze ook allemaal vol. Een half uur later hadden we dan eindelijk een taxi te pakken en om half elf waren we dan eindelijk in onze jeugdherberg.
Eind goed, al goed!! Direct het bed in en geslapen tot een uur of acht. Wakker worden in Zuid-Amerika is helemaaaaaal anders dan wakker worden in Belgie... of misschien ook niet, maar het voelt wel anders.

Straks gaan we BA verkennen, wat we de volgende dagen gaan doen, weten we nog niet:

Leuk weetje: blijkbaar regent het hier de hele maand september.... jeuj!

Laatste foto's

Reageren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd